Brev:
Daglig dosis frugtmos?
14. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Daglig dosis frugtmos?
Kære Helen.
I din bog om mad forslår du at baby får frugtmos som mellemmåltid formiddag og eftermiddag - og du skriver også at man skal være lidt obs på sukker i forhold til frugtmosen.
Kan du give sådan en max X antal deciliter frugtmos pr.døgn - pejler - eller noget?
Hvis man fx bruger de økologiske produkter på glas, som er beregnet til mellemmåltid, så er der jo gerne en hel til halvanden deciliter i dem.
Så det er allerede tre deciliter, måske, og hvis man så også følger dine opskrifter og putter lidt friskt hjemmelavet æblepure på grøden, fx havregrød morgen og øllebrød til frokost, så er det hurtigt 4 deciliter frugtmos.
Er det en i orden mængde? :)))
Tak